Radweg R1 - Dag 6

23 juli 2022 - Detmold, Duitsland

Gisterenochtend ben ik het een en ander uit de douche van de camping vergeten mee te nemen.. lekker slim, daar kwam ik gister achter, toen ik mijn tanden wilde poetsen. Godzijdank ben ik mijn nachtlenzen niet vergeten.🤭

De bonte avond was fantastisch en na een goede nachtrust is de pijn in de knie beduidend minder, of misschien wel niet aanwezig.

We hervatten de Radweg R1 nadat we eerst bij de bakker in het centrum hebben ontbeten. Dat gaat er wel in! Voor we het weten rijden we weer door weilanden en bos, heerlijk. Onderweg spotten we weer veel hazen, roofvogels en ander gespuis. In Neuenkirchen stoppen we even bij een supermarkt en haal ik een nieuwe shampoobar, tandenborstel, deo en nog magnesiumpoedertjes voor ons. Dat is goed voor de spieren en tegen vermoeidheid. Van dat laatste hebben we geen last.

Ook haal ik bij het bakkertje in de supermarkt twee bakkies koffie. Even pauze. Daarna lekker weer op het fietsje. We trappen wat minder snel dan gisteren, alles doen we er aan om het net zo lang vol te kunnen houden als gisteren. De weersomstandigheden waren gisteren net ff iets beter dan vandaag, als we dan toch wat te klagen moeten hebben. Maar eigenlijk valt er niets te klagen. Het zonnetje schijnt, het is een graad of 23, de route is variërend genoeg en we hebben er nog steeds lol in. Hoewel ik me toch wel wat zorgen maak over de knie.

In Hövelhof stoppen we bij Café Manuela, die praktisch aan de route ligt. Daar nassen we een Frühstück für Zwei naar binnen, oh man, veel te veel. Maar zo lekker. Dan komt er een Nederlands stel aangefietst, want zij rijden op een Koga.😃

Ze gaan zitten aan een tafeltje naast ons. Ook zij zijn aan de Radweg R1 begonnen. Alleen zij zijn niet in Arnhem begonnen. Wij trouwens ook niet🤣 Ze vertelden dat ze uit Amstelveen kwamen en met de trein naar Enschede zijn gegaan. Op 30 juli gaat hun trein vanuit Berlijn, maar de man van het stel gaf al aan dat ze dat niet gaan redden. Ze hebben soms stukken van de route afgesneden omdat ze het teveel omrijden vonden. Tja, dat is wel de route. Beetje zigzaggend naar Berlijn, daarom heeft de route ook zoveel km’s. Als je in een streep zou gaan, mis je mooie stukkies. We zitten veel te lang want het is veel te gezellig. Het beginnen aan de route is voor mij toch lastig na deze lunch. Maar al trappend komen we toch weer verder. Er zitten aardig wat bospaden in de route die nogal heuvelachtig zijn. Knietje begint toch wel weer pijn te doen.. we sukkelen zo nog even door tot Augustdorf en besluiten naar de dichtstbijzijnde camping te fietsen. MF, het is een klim(metje) en de afdaling gaat over een ongelijk bospad redelijk naar beneden. Ik durf niet voluit te gaan, ben veel te bang dat ik op mijn bek ga.

Na de daling meteen naar rechts, dat had ik ff niet door🫣 gelukkig staat Richard op mij te wachten. En dan is de camping er in één seconde.

We zetten de tent op en komen mensen tegen die in Telgte ook op de camping stonden. Zij rijden op elektrische fietsen en zijn nu ook hier?!

Dan doen wij het zo slecht nog niet. Ons plan om 80-100 km te fietsen per dag blijkt in ieder geval te ambitieus, maar voorlopig zetten we nog door. Mocht het nou echt niet meer gaan, pakken we de trein wel naar Berlijn, om er toch nog even geweest te zijn. Van Marleen, die op onze poezen past, die ik overigens errug mis, hoorden we zojuist dat er weer een plafond in de badkamer zit en dat de vloeren zijn gevoegd.

Dus naar huis gaan is nog geen optie 😀

Ik houd mijn Härz vast voor wat vanaf morgen komen gaat, met veel klimmetjes en afdalingen.

Anyway, dat horen jullie morgen wel weer.

De linzensoep uit blik smaakte vandaag prima en morgenochtend komen onze bestelde broodjes rond een uur of 08.00 uur.

Nu nog even chillen en dan zachtjes aan klaarmaken de nacht😎

1. Ron Mantel:
    23 juli 2022
    Haha supergaaf om alles even te lezen❗️👍gooood luck verder ❗️👌😅
  2. Marco Rossenberg:
    Mooi verhaal weer.
    Via Radweg7 loopt trouwens alles naar beneden richting Berlijn 🍺🍺🍺
  3. HenkVerbeek:
    23 juli 2022
    Het klinkt nog steeds positief, mooi hou vol en geloof in het doel. Berlijn is het waard. Mooie foto’s trouwens ook. Geniet van het leven.👍🍀
  4. Reinier en willie:
    24 juli 2022
    Goed bezig geweest leute. Dikke 10.en voor nu fruhstuck ze .en goed kauwen dat het gelijkmatig in je bloed komp. HOUWDOE.
  5. Theo Polman:
    24 juli 2022
    Met veel plezier lees ik jullie avontuur.
    Leest lekker weg met mooie plaatjes en herkenbare dagelijkse dingetjes. Vrees de Härz niet. Bedenk dat je elke dag sterker wordt.
  6. Richard&Monique:
    25 juli 2022
    Thanks Theo, we gaan het rocken🤘🏿