Vakantiedag 16 - Berlijn

2 augustus 2022 - Berlijn, Duitsland

Heerlijk uitslapen! Fijn bedje in het hotel. Rond een uur of 09.00 gaan we naar beneden om een sigaretje te roken. We krijgen ieder een kannetje koffie ondanks dat we geen ontbijt hebben gereserveerd. Heerlijk. Het is al aardig warm buiten. We genieten van de zon en de koffie. Dan douchen we en pakken de tassen slimmer in en gooien weg wat weg kan. Dan halen we de fietsen uit de garage en gaan op zoek naar ontbijt. Ver hoeven we niet want op de hoek van de straat waar ons hotel aan zit, is een koffietent die ook ontbijtjes maakt.🥪

We hebben net op tijd besteld als er een groep Nederlandse toeristen inclusief reisleider binnenkomt stappen.

We genieten van het ontbijt en stappen daarna op de fiets om de stad te gaan bekijken. Potsdammer Platz is ons eerste stopje. Maar in de mall blijven we veel te lang. Wel hebben we allebei een nieuwe frisse outfit gescoord voor in de trein. 🚟

Dan even naar de FernesehTurm, maar de rij buiten is zo lang dat we via een terrasje naar de Berliner Dom fietsen. Ook Checkpoint Charlie wordt niet overgeslagen. Het is een indrukwekkende stad hoor, maar als je er allebei al meer dan eens bent geweest, is het snel gedaan met de toeristische locaties.

We fietsen terug naar het hotel, drinken een Fanta en dan gaan we naar het volgende terras. De Kartoffelkeller, die is vandaag weer opengegaan na hun vakantie. Daar drinken we bier en eten onze laatste maal in Berlijn.

Morgenochtend moeten we vroeg ons nest uit, want de trein zorgt ervoor dat we morgenmiddag weer in Apeldoorn zijn.

Vanavond dus geen bonte avond😁

Het was allemaal top in Berlijn, we hebben genoten. Van het fietsen, kamperen, elkaar en van Berlijn.

Fijn dat we morgen weer thuis zijn. Ik zal nog een laatste verslag schrijven van de terugreis en dan ist es Schluß🔐

1. Melanie:
    2 augustus 2022
    Het was een mooi avontuur. Leuk dat we het zo konden meebeleven. Goede reis terug 💋
  2. Richard&Monique:
    3 augustus 2022
    Thanx😘jullie nog een mooie reis!
  3. Marco Rossenberg:
    👍👍👍👍👍👍👍
  4. Richard&Monique:
    Whiehoe 😊
  5. Marleen:
    3 augustus 2022
    Op naar Bertje en Carlijn!
  6. Richard&Monique:
    Yeah!!🥰
  7. Anita Van Zeist:
    3 augustus 2022
    Super! Lekker naar huis en hopelijk is de badkamer klaar
  8. Richard&Monique:
    3 augustus 2022
    Badkamer is nog niet helemaal klaar…
    Maar douchen kan wel😊
  9. Anita Van Zeist: