Radweg R1 - Dag 5

22 juli 2022 - Rheda-Wiedenbrück, Duitsland

We worden al vroeg uit de tent gejaagd door kraaiende kraaien.. vannacht heeft het weer geregend en dus is de hele boel weer nat. Er slijmen slakken af en aan.

Het geeft mij een fris en toch ook vies maar vrij gevoel. Voor mij is dit de eerste keer dat ik echt kampeer, dus ik heb geen idee hoe dat voor een ander voelt. Eerst gaan we ff lekker douchen. Er zijn ook al andere mensen wakker, die kom ik tegen in het toiletgebouw. Richard heeft gisteren voor het eten koken ook nog eitjes gekocht, dus die eten we voor ontbijt. Het is een beetje miezerig, maar de temperatuur is top!

We pakken de natte zooi in en gaan on the road again! ⛺️

Mijn benen hebben het zwaar! Ze willen voor geen meter vooruit en Richard trapt alsof ie nooit anders heeft gedaan. Na een paar km zit ik er wel lekker in, maar man dat had ik ff niet verwacht.

Na een uurtje ofzo komen we aan in Warendorf, daar gaan we op zoek naar koffie en vinden dat in een backerei en nemen er een lekker broodje bij.

We vervolgen onze weg en de route is wederom prachtig, we stoppen een keer om ons te beschermen met schapenvet uit Texel en om ons zadel anders te stellen. 🚲

Het volgende dorp is Harsewinkel en daar rijden we door heen. Het is nog net iets te vroeg voor een lunch. Dan komt Güterloh, daar rijden we ook midden door het centrum en stoppen we wel voor lunch. Heerlijk! We nemen de tijd want we hebben vakantie! 🥗

Inmiddels hebben we er 58 km opzitten. Na de lunch gaan we lekker door met zes keer terugrijden voor de juiste afslag. Richard is dan wel vrachtautochauffeur, maar ook hij heeft ook vakantie 🤪

Onderweg rijden we weer allerlei diverse soorten ondergronden. Leuk voor de variëteit. Het weer is echt prettig, dat is zeker een verschil met een paar dagen geleden.

De knie begint toch weer kuren te vertonen, ondanks de brace en de smeersels..

In Rheda-Wiedenbrück moeten we even stoppen in een park. De pijn overheerst. We zoeken op Goolge en Booking.com naar hotels. Want het lijkt onverstandig om nog verder te gaan. Toch wil Richard door. We gaan op weg en net als we een weg in slaan, ziet Richard een Zimmer Frei! Er loopt een man bij het huis en vraagt of er een kamer vrij is voor vanavond. Ja! Dat is super, de vrouw des huizes is nog weg, die regelt de bende. We mogen even wachten en daar komt ze aan. Allemaal geen probleem, alleen ontbijt wordt lastig want ze moet zelf weer op tijd weg morgenochtend. Geen punt, we vinden het al top dat ze plek hebben. Ontbijt regelen we zelf wel.

We moeten even wachten tot de bedden zijn opgemaakt en dan mogen we ons “huisje” in.

Dan kleden we ons om en gaan het stadje in, op zoek naar een bank om geld te pinnen, Duitsers hebben graag cash..en op zoek naar een terras.

Het is immers bonte avond🥳

Hup flesje wijn, tapas platter, pizza en voor Richard een toetje! Iedereen blij, lekker naar de Zimmer Frei en morgen weer een nieuwe dag.

Toch hebben we nog 75,5 km gefietst, top!

Tot morgen😴

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Melanie:
    22 juli 2022
    Goed bezig! Blijft leuk om jullie fietsavontuur vanaf de bank mee te beleven 🤣
  2. Richard&Monique:
    23 juli 2022
    Ik denk dat je het ook best leuk zou vinden in het echt😄
  3. Marc:
    22 juli 2022
    Sterkte met de knie en geniet ervan
  4. Richard&Monique:
    Thanks!
  5. HenkVerbeek:
    23 juli 2022
    Wat maken jullie er een leuke tijd van. Beetje jammer van Richard’s knie wel een stoere doorbijter.
    Natuurlijk genieten wij van jullie avonturen waarvoor dank.
  6. Richard&Monique:
    23 juli 2022
    We maken er het beste van😎 en houden de lol er in. Het is gezellig en fijn samen💪🏽👍🏿
  7. Mama/Atie:
    23 juli 2022
    Lekker hoor even niet in de tent maar die knie blijft toch vervelend.
    Hopelijk weer een mooie dag voor de boeg.
  8. Richard&Monique:
    Heerlijk dagje tot nu toe, 25 km al in de beentjes om 10.30 uur🙃
  9. Marleen:
    23 juli 2022
    Hoop dat de knie geen permanente problemen gaat geven. Lekker genieten!
  10. Richard&Monique:
    23 juli 2022
    Richard heeft sowieso permanente problemen🤣
  11. Marco Rossenberg:
    23 juli 2022
    Nog ff volhouden jullie zijn er bijna 👍🤪👍🤪👍
  12. Richard&Monique:
    😆💪🏽
  13. Reinier en willie:
    23 juli 2022
    Maak er een mooie avond van .en met een gezond knietje weer verder.Houdoe.