Vakantiedag 17 - Berlijn > Apeldoorn

3 augustus 2022

Om 03.45 uur gaat de wekker. Vannacht was het hartstikke heet, de hotelkamer heeft geen airco, maar er is wel een mobiele ventilator. We hebben lekker liggen te zweten. Ondanks dat de ventilator op volle stand stond te blazen.

Van de 8 tassen hebben we er 6 weten te maken. We staan meteen op, douchen, aankleden, tassen oppakken, fietsen uit de kelder halen en gaan!

Vanaf het hotel is het station vijf minuten fietsen. We zijn er al om 04.35 uur. Met de fietsen stappen we in de lift en gaan naar spoor 13, vanaf daar vertrekt de trein. Er staan nog maar weinig mensen en wij zijn de enige met fietsen. Naarmate de vertrektijd van de trein dichterbij komt, staan er ook al meer mensen op het perron. Dan komt de trein er aan. We hebben geen idee in welke wagon de fietsen moeten. In de laatste blijkt..

Het lukt om ze in de trein te krijgen en halen alle tassen er af. De tassen leggen we in de bagageruimte boven de fietsen. Dan hoeven we daar niet mee te sjouwen.

We zoeken een plekkie op en nemen plaats… laat de reis maar beginnen.

Na een paar uur haal ik ons ontbijt en na het ontbijt dut ik af en toe.

Rond 10.40 uur stoppen we in Bad Bentheim om van locomotief te wisselen. Vanaf nu hoeven we geen mondkapjes meer op.

Nog ruim een uurtje, dan komen we aan in Apeldoorn.

Nog voordat we in Deventer zijn hebben we de fietsen alweer opgetuigd. Je kan er maar klaar voor zijn. En daar is Apeldoorn!! Wiehoe!! Lekker naar ons eigen huissie, bedje en poessies!

Als verrassing komen mijn ouders net aanrijden op de fiets! Wat leuk! We eten een broodje bij Bollino’s op het station en we kletsen bij.

Oh wat zijn ze trots👏🏽 zo lief! We nemen afscheid en gaan naar huis. En daar treffen we een schoongemaakte keuken en woonkamer. Zonder stof! Wat lief!! Mama en Marieke vonden het naar voor ons als we in een stoffig huis binnen zouden komen, ik schiet vol, wat is dit lief!🥰

Zo thuiskomen is fantastisch, echt onwijs lief!

Iedereen bedankt voor alle lieve berichten, voor jullie support, voor jullie steun en gezelligheid en Marleen bedankt voor het voeren van de poessies en Mama en Marieke: echt heel erg lief van jullie!

Volgend jaar als we op vakantie gaan zullen we weer een reisverslag gaan maken.

En voor mensen die de RadwegR1 graag zouden willen fietsen: gewoon doen!! Stap op en ga🤘🏿

Dikke kus van ons,

Richard en Monique 💋

1. Serge:
    Jullie zijn toppers 1e klas super wat Jullie hebben gedaan. 💪💪
    Leuk om elke avond te lezen hoe Jullie dag was.
    Nu genieten van de rest vakantie thuis🍻🍻🍻
  2. Richard&Monique:
    Thx mattie. Snel weer ff een 🍺
  3. Melanie:
    Weer thuis!! Geniet nog even goed na van jullie fietsavontuur 🚲 Tot snel 😘
  4. Melanie:
    3 augustus 2022
    Wauw, de badkamer ziet er echt top uit 🤩
  5. Mariëlle:
    3 augustus 2022
    Het was weer super leuk om te lezen!! 😄 Hartstikke knap dat jullie het gedaan hebben. Geniet van de rest van jullie vakantie met jullie super gave badkamer. Ziet er heel mooi uit!! 😘
  6. Richard&Monique:
    Dank je! Tot snel weer.
  7. Winfred:
    Welkom thuis!
    Volgend jaar Rome ( ik roep maar wat) op de fiets?
  8. Richard&Monique:
    4 augustus 2022
    Rondje Veluwe leek ons wel wat eigenlijk.
  9. Jacob Feenstra:
    4 augustus 2022
    Beste Richard en Monique, wat een leuke verhalen allemaal en wat een presentatie! Top hoor! Nu maar lekker bijkomen en genieten van jullie nieuwe badkamer! Groet, Jacob en Ria!
  10. Richard&Monique:
    Dank, en graag gedaan!
  11. Marco Rossenberg:
    Home Sweet home
    Mooi geschreven verhalen over jullie reis.
    Respect als ik naar het dorp moet op de fiets heb ik al pijn in me reet😜😜
    Tot volgend jaar🍻🍻🍻🍻
  12. Richard&Monique:
    4 augustus 2022
    Hoezo, ga je met pensioen?
  13. Winfred:
  14. Richard&Monique:
    Ik zeg toch sorry!!!
  15. Winfred:
    Ok...
  16. Theo Polman:
    4 augustus 2022
    Jullie kunnen zeker trots zijn.
    Supertrots zelfs. Met mooie dagelijkse verhaaltjes.
    Geweldige prestatie.
  17. Richard&Monique:
    6 augustus 2022
    Thanx Theo, we genieten elke dag nog na van deze reis.😁
  18. Richard en Frederike:
    4 augustus 2022
    Wat een fantastische tocht op de fiets. Iets om trots op te zijn. Nu lekker bijkomen 😃
  19. Richard&Monique:
    6 augustus 2022
    Dat was het! Van bijkomen geen sprake, want er moet nog het een en ander geklust worden.😁
    Maar daarna… lekker chill
  20. Anita Van Zeist:
    5 augustus 2022
    Wat een ongelofelijke thuiskomst. Echt heel fijn en lief dat er schoongemaakt is .
    Welkom thuis en geniet nog van de resterende vakantiedagen xxxx
  21. Richard&Monique:
    Thanx😘
    We klussen nog even door! Xxx
  22. Kaatje:
    7 augustus 2022
    Echt petje af!! Jullie mogen supertrots op jullie zelf zijn!! En zo leuk om alle avonturen van zo dichtbij mee te krijgen. Nu lekker bijkomen & chillen in jullie nieuwe badkamer. Dik verdiend!! Dikke smakkerd oet Grunn
  23. Richard&Monique:
    18 augustus 2022