Radweg R1 - Dag 11

28 juli 2022 - Hecklingen, Duitsland

Het is al vroeg licht en we zijn vroeg wakker en  uit de tent. De rest van de camping ontwijkt ook langzaamaan. De campingwinkel is rond een uur of 8 open, ik haal wat verse broodjes en gisteren heeft Richard al eitjes gekookt.

Jeroen zet water op voor koffie en we genieten samen van een heerlijk ontbijt. Ik zie erg op tegen de bult die we op moeten fietsen om weer op de route te komen. Die valt gelukkig erg mee.

Er komen nog wat verschrikkelijke klimmen aan, maar alles wat omhoog gaat, gaat ook weer naar beneden. 😎

De route is prima, de uitzichten eindeloos. Dorpjes waar we door heen rijden zijn klein, oud en meestal verlaten. Er zijn nog best wat klimmetjes, soms steil, soms gaat het gestaag omhoog. We stoppen regelmatig, ook om even bij te komen. Op zich gaat de route voorspoedig en genieten we. Af en toe komen we onze fietsvrienden tegen en maken even een praatje. Inmiddels hebben we de Härz officieel verlaten!!

Vanaf nu zal het landschap en dus de route wel glooien, maar hopelijk niet zo onwijs pieken en dalen, vooralsnog is het goed te doen. We kunnen vaart maken. Kasseien fietsen echter ook niet prettig, dat dreunt zo door in je lijf dat ik me voor kan stellen dat je er hoofdpijn van zou kunnen krijgen. We hebben geluk met het weer, ik ben mezelf alleen vergeten in te smeren. Dat was niet zo slim aangezien ik nogal snel verbrand..🔥 we fietsen veel in de wind op open vlaktes in de volle zon.

Op de route fietst nog een Nederlands echtpaar en een Duitse jongen. De Duitse jongen komen we regelmatig tegen, of wij halen hem in, of hij ons. We zien veel valken in de lucht en verbazen ons over de grote akkers waar we door heen rijden. Het zijn er veel, akkers vol met mais en graan voornamelijk. Langs de weg staan appelbomen, pruimenbomen en heel veel bramenstruiken. Wat is het toch mooi fietsen als je niet hoeft te zwoegen. De rust om je heen en alle vrijheid, ik vind het fijn. Tuurlijk mis ik mijn katten, maar ik weet dat ze goed worden verzorgd. 🐈‍⬛🐈‍⬛

Gemiddeld rijden we per etappe drie keer verkeerd 😃 op zich staat de route R1 wel middels bordjes aangegeven, maar altijd duidelijk is het niet.

Het laatste stuk naar de camping is redelijk saai, maar gaat we lekker naar beneden.

Bij de receptie staan we en in de verte zie ik Sophie al staat. Ik zwaai en ze zwaait enthousiast terug. Ze gebaart dat we bij hen kunnen staan. De dame van de receptie had ond al verwacht 🫢

In dit geval is dat heel fijn. We zijn er namelijk mooi op tijd! Een uurtje of 15.00. Inmiddels traditiegetrouw drinken we eerst een biertje met De fietsvrienden en gaan dan de tent opzetten.

Deze camping ligt aan de Löderburger See, prachtig meer. Doet me denken aan Bussloo.

Iedereen behalve ik springen nog even het meer in. Richard en Jeroen gaan even boodschappen doen voor het eten en ik klets gezellig met Sandra en Sophie.

We eten currywürst met kartoffelsalat en een oud broodje. We mogen nog sla mee eten want Jeroen heeft genoeg gekocht. 🥬

Wijntje, biertje erbij, helemaal gezellig. Ff afwassen en zo kletsen we door totdat we gaan slapen. Ohja, ik tik eerst nog even dit verhaal.

Morgen mogen we om 08.00 uur ontbijten. Dat is fijn!

1. Mama/Atie:
    28 juli 2022
    Weer een dag weggefietst 💪 Hopelijk niet te veel klimmen meer én insmeren morgen hè!
  2. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    Maandag hopen we er te zijn, in Berlijn.
    Ik ga zeker insmeren😄
  3. Marleen:
    29 juli 2022
    Wat fijn dat de grootste bulten nu verleden tijd zijn. 👍
  4. Richard&Monique:
    Oh heerlijk!
  5. Melanie:
    29 juli 2022
    Leuk om jullie fietsavontuur mee te beleven, lees de berichten met plezier. Ben blij dat ik gewoon door/over de bergen wandel zonder fiets aan de hand 🤣 Berlijn is in zicht!!
  6. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    Jullie avonturen zijn anders ook heel tof!
  7. Jacob Feenstra:
    29 juli 2022
    Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen, succes en petje af hoor! 👍💪🚴‍♂️
  8. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    We doen ons best! En het is fantastisch😁
  9. Marco Rossenberg:
    29 juli 2022
    De laatste loodjes en dan eindelijk vakantie
    Het is jullie gegund 👍👍👍
  10. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    Vandaag heb ik vaak aan jou gedacht.. met je laatste loodjes. Nog efkes en dan pas beginnen de laatste🤣
  11. Anita Van Zeist:
    29 juli 2022
    Klinkt goed en gezellig wat ook zelfde belangrijk is. Maandag is het al snel dus dit gaat jullie lukken💪💪💪💋❤️
  12. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    We doen ons best! We knallen nog even door!