Radweg R1 - Dag 12

29 juli 2022 - Aken, Duitsland

Rond een uur of vijf moeten we allebei naar het toilet, tent uit.. plassen en weer terug.

Even een soort van uitslapen vandaag. Op deze camping konden we dus namelijk een ontbijt boeken en dat hebben we gedaan. Eerst even lekker douchen. Om acht uur kunnen we aanschuiven, het is een zeer uitgebreid buffet. Heerlijk om zo de dag te beginnen met verse broodjes, vleeswaren, kaas, jam, vers fruit, eitje, you name it. 😎

De tent pakken we weer in tassen vastmaken en we stappen op de fiets. Hup daar gaat ie weer. Ik ben nog steeds blij met het gekregen potje vet. Mijn fietsbroekje begint lichtelijk te irriteren.

Hoewel ik ze afwissel, merk ik dat het met wat vet erbij aangenamer fietst.🚴🏼‍♀️

De eerste km’s gaat Richard als een malle en ik fiets er hijgend achteraan. In de ochtend moet ik echt even opstarten hoor, even rustig an!

Al gauw ben ik bij en vliegen we over de fietspaden. Er is vandaag een variant van diverse ondergronden. Gravel, kasseien, asfalt, grove stenen, bospaden.. er is veel zon en veel open veld. Om die reden houd ik vandaag maar een lange broek en shirt met lange mouwen aan. We rijden langs een slot. Ook mooi. De knie gaat nog lekker tot nu toe. We komen de fietsvrienden regelmatig tegen en dat is gezellig.  Als we een spoor over moeten steken kan dat niet, want de weg is afgesloten. In Köthen eten we samen een ijsje, heerlijk verkoelend. Bij Pissdorf maken we een foto 🤣

Daarna hoeven we nog maar 15/20 km te fietsen tot de camping. 🏕

We fietsen weg en de knie slaat op slot. Kak, niet nu!! Het is wat het is, we rusten even. Jeroen is zo lief om terug te komen fietsen en wil Richard wel duwen, maar het lukt alweer een beetje. Rustig an, we komen er wel.

En dat lukt weer. Op de camping zijn we alweer aangekondigd. We melden ons aan, betalen en drinken een biertje. Dat hebben we wel verdiend. De tent wordt opgezet, Jeroen gaat boodschappen doen en Richard helpt Sandra met de tenten. We eten gezellig samen en kletsen weer over van alles en nog wat. Wat een leuke mensen zijn het toch. Met Sophie doe ik de afwas en zo zachtjes aan is iedereen wel toe aan nachtrust. 🥱

We boeken voor morgen een hotel in Lütherstdd-Wittenberg, dat is de plaats waar Sandra vandaan komt en ze gaan bij haar moeder op bezoek. Dat is ook een fijn vooruitzicht. Even eens lekker goed slapen in hotel in een bed. 🛏

1. Anita Van Zeist:
    30 juli 2022
    Dat hotel is een heerlijk vooruitzicht! Ik hoop dat de knie van Richard weer iets beter is een dat jullie vandaag kunnen fietsen
  2. Richard&Monique:
    30 juli 2022
    Zeker! Net gedoucht 😄heerlijk!
  3. Reinier en willie:
    30 juli 2022
    Stelletje taaie rakkers zijn jullie.gehandikniejt op de fietse .hoed af voor jullie .gr van ons .und hals und beinbruch.
  4. Richard&Monique:
    31 juli 2022
    💪🏽
  5. Melanie:
    30 juli 2022
    Jullie zijn er bijna, goed man. Gelukkig houdt de knie van Richard het nog steeds. Toppers zijn jullie 💪🤩
  6. Richard&Monique:
    31 juli 2022
    Yeah!! Het gaat best.. zo rustig an komen we meer in de buurt😄