Radweg R1 - Dag 10

27 juli 2022 - Amsterdam, Nederland

Het was een reuze gezellige avond gisteren.

Een mooi begin van deze dag is dat Jeroen naar de bakker is gefietst en wat lekkers heeft meegenomen voor mijn verjaardag! Hoe lief!

We ontbijten gezamenlijk en daarna pakken we de tent in.

Supergrappig: er stond een jong stel uit NL, dat zagen we aan hun rode trui met daarop Universiteit Utrecht. Zij zijn ook hun tent aan het inpakken. Met een veger gaan ze eerst de buitenkant van de tent afvegen, dan het grondzeil. Het grondzeil wordt zorgvuldig opgevouwen door goed te kijken naar de vouwen in het zeil. Dan gaan de stokken er uit en wordt uitgemeten hoe de tent opgevouwen moet worden door de tentzak ervoor te houden. In vieren.. dat wordt ‘m. Maar dan pakt ze ineens haar handen in elkaar om een beestje te redden. Het is heerlijk om naar te staren als je nog wakker zit te worden.

Om 08.25 uur FaceTimen mijn ouders, het tijdstip waarop ik geboren ben. Super leuk om ze te zien. Ondertussen krijg ik felicitaties via de app. Superlief allemaal!

Dan ff de waterflessen vullen en gaan!!

Bultje af, bultje op, de bultjes zijn soms echt wel heftig, zwetuh! Op een gegeven moment rijden we lekker, zonder al te veel stijgen. En dan.. weer een MF bult! Sjonge, wat een gezwoeg. Maar we redden het.

Onderweg komen we nog langs een supermarkt waar we een broodje en een soort van gebakje kopen. Het is immers mijn verjaardag.

We gaan lekker door, tot de middag is het prima te doen.

In Blankenberg wordt het ff tobben. Er staat een klim op de route waar we eigenlijk niet zo’n zin in hebben. We gaan eens even bedenken of hem pakken of een alter hebben in een klim. We komen Jeroen, Sandra en Sophie tegen die bij het stadhuis zitten te lunchen.

Zij gaan niet de alternatieve route doen.. wij denken er toch sterk over om de d-tour te pakken. En so we go!

De eerste km’s gaan lekker, daarna is het weer een komen van stijgingen.. wat een ellende. Sommige paden zijn zooo steil, dat het echt niet lukt voor ons, ongetrainde rokende en drinkende fietsers🤪

De camping waar we heen gaan ligt hoog, heel erg hoog. Alleen maar stijgen, 6 km lang… we komen een vrouw tegen die haar hond aan het uitlaten is en die zegt dat het alleen maar omhoog blijft gaan, lopen dan maar weer.. de knie begint op te spelen.

Google wijst ons weer een fantastische route, paden die geen paden lijken, maar het toch zijn.

Dan komen we rond een uur of vijf aan op de camping. Sandra en Jeroen zijn zo attent om voor ons te reserveren.

Het is een grote camping, aan een meer. We drinken een pintje, nemen de dag door. Eten samen, en blijven nog zitten tot een uur of tien of later..  het is immers mijn verjaardag 🎈

1. HenkVerbeek:
    27 juli 2022
    Sterk het is soms wat tobben met het hoogteverschil en heel vervelend is natuurlijk de pijnlijke knie van Richard. Het verhaal is ook helder daarin. Maar dan de foto’s wat een prachtig verhaal vertellen die ook!
    Al met al lieve mensen wat maken jullie voor ons toch een geweldige tijd mee.
    Veel sterkte en nog heel veel plezieren fijne ontmoetingen.
    Warme groeten🥸🤓
  2. Richard&Monique:
    28 juli 2022
    Vandaag rijden we de Härz weer uit, dan wordt het mogelijk wat vlakker. Ons doel komt dichterbij😃
    Het is soms zwaar maar we gaan vooruit💪🏽
  3. Marleen:
    27 juli 2022
    Ook via hier nog een felicitatie, er is niets lekkerder dan je verjaardag vieren op vakantie. 🥳🌟🍰🎂🥂🍻Geniet er maar lekker van. Je kunt sowieso nog lange niet thuis komen, al is de badkamer nu wel ineens een echte badkamer aan het worden. Maar douchen kan nog niet, dus spring het meer maar in tot je knietjes en aar keer bewegen op muziek in je hoofd en dan heb je die workout/wasbeurt ook weer gehad.
    Lieverd je hebt een gave vakantie met leuke mensen helemaal onverwacht, dat is goud waard. Luv u😘
  4. Richard&Monique:
    28 juli 2022
    Dat is lief! Een vakantie en verjaardag om nooit meer te vergeten. Het is fantastisch, zwaar maar toch ook echt mooi om van te genieten.
    Luf joe🥰
  5. Michel:
    28 juli 2022
    Uiteraard nog van harte gefeliciteerd! En heel veel sterkte met de resterende (klim)kilometers!
  6. Richard&Monique:
    Thanks Michel😘
    We gaan er komen 💪🏽
  7. Mama/Atie:
    Deze verjaardag vergeet je nooit meer Monique 🎉🎉
    Een fijne (fiets) dag maar weer, het is wel een prachtig gebied, liefs, 💋
  8. Richard&Monique:
    29 juli 2022
    Zeker weten dat we dit nooit meer vergeten!💋