Radweg R1 - dag 1

18 juli 2022 - Rekken, Nederland

06.00 uur: de wekker gaat.

Opstaan, koffie, wassen en de koffie klaarzetten voor de mannen die vandaag weer aan het werk gaan. De laatste dingen afwassen en de laatste dingen in de tassen van de fiets stoppen.

De mannen zijn er mooi op tijd (07.30 uur), we drinken een bakkie mee en kletsen wat.

Ik wil nog even naar het toilet maar die zijn ze net aan het wegslopen.

Dan maar onderweg met de plastuit aan de gang😃

Dus dan gaan we maar, de werkmannen zwaaien ons uit en daar gaan we. Op naar Zutphen, naar Gerben en Diana. Daar zijn we uitgenodigd voor een ontbijt en mogen we lekker even douchen.

We komen wat te vroeg aan, maar de rit er naartoe viel ook erg mee. Het is supergezellig, de lunch is heerlijk, croissantjes, pancakes, kaiserbrötchen en lekker beleg😊

Na deze heerlijke versnaperingen gaan we douchen, kletsen nog wat en zwaaien Gerben en Diana ons uit.👋🏼

Op naar Vorden, daar pikken we de route op de Radweg R1, alleen heet ie hier dan nog de LF4a.

Én dat is ook niet helemaal de route, want we wijken soms van de LF4a af.

We fietsen door bos, op fietspaden van zand en gravel, maar ook door weilanden over privé-terreinen van boeren. De boeren hier laten zien wat ze vinden van het stikstof beleid, dat kunnen we zien aan de Nederlandsche vlaggen die op de kop hangen en wat spandoeken her en der.

Het gravelpaadje langs de Berkel is prachtig, en als we de Berkel oversteken stoppen we even voor een broodje die we meekregen van Gerben en Diana. Maar er zitten veel wespen, dus we stappen de fiets weer op.

In Geesteren stoppen we even bij een bron waar we water kunnen tappen. Dat is tenminste fris water, want het water op onze fiets is klaar om een zakje thee in te hangen.🫖

Dan komen we in Haarlo, een terrasje lonkt..

We drinken twee biertjes, nog maar 13 km naar de Camping Te Raa in Rekken, die we in Geesteren hebben uitgezocht. Richard heeft hen gebeld en er is plek genoeg. Op het terras is het beregezellig. Er zit nog een stel uit Apeldoorn en een man die er zo te zien al een tijdje zit, met een biertje een jenever. Het valt ons trouwens op dat iedereen die je tegenkomt gedag zegt.

De laatste km met een biertje op gaan zwaar, maar we redden het! De camping is rustig, met douches, toiletten en dus voor iemand zoals ik die nog nooit gekampeerd heeft: keurig netjes!

De tent staat (in de schaduw) binnen 10 minuten, terwijl Richard de haringen de grond in slaat, pomp ik de luchtbedden en de kussens op.

De eigenaresse van de Camping komt nog even kletsen, ze doen eigenlijk alleen nog maar toerisme. Wel hebben ze nog wat jongvee voor de export.

We zitten iets verder dan Eibergen, waar geen enkel restaurant open is, dus we (lees Richard) koken vandaag zelf😆 Ravioli staat op het menu.

Na het eten gaan we even douchen, fris het bedje in. Ben benieuwd hoe we vanavond slapen en of er een haan is die heel vroeg kraait🐓

Aantal km’s: 65

Het weer: hittegolf dag 1

De pijn 1-10:

Richard: valt heel erg mee, 2

Monique: ja, wel en ben bang voor morgen 4

Slaapplek: https://www.minicampingachterhoek.nl

Ontbijt/Lunchen: Gerben en Diana

Eten: zelf opgewarmd uit blik: Ravioli Bolognese

Dorpjes: Voorst, Zutphen. Vorden, Haarlo, Geesteren, Ruurlo, Eibergen, Rekken (en vast nog veel meer maar die weet ik niet meer)

1. Marco Rossenberg:
    Geweldig
    Geef jullie nog 2 dagen en dan met de taxi naar huis 🤪🤪
  2. Richard&Monique:
    Nu gaan we zeker door!
  3. Kaatje:
    19 juli 2022
    Goed gedaan luitjes! Hopelijk is het vandaag goed te doen voor jullie. Veel succes! Liefs uit Groningen
  4. Ton Post:
    19 juli 2022
    Geweldig , nu al n mooie dag.
  5. Gerard:
    Toppers. Heel veel plezier
  6. John Verbeek:
    Haha, mooi om te lezen Mo. Zet hem op! 👍
  7. Melanie:
    19 juli 2022
    Jullie zijn goed op weg, hopelijk gaat het vandaag ook goed in de warmte. Geniet er van!
  8. Richard&Monique:
    Uhm, 84,9 km… het is gelukt vandaag. Wel veel gezweet😬
  9. Patricia:
    19 juli 2022
    Wat een avontuur!! Enjoy!
  10. Richard&Monique:
    Thanks! Jullie veel plezier met het Pieterpad😘
  11. Anita Van Zeist:
    19 juli 2022
    Hopelijk hoeven jullie vandaag niet veel te fietsen op open vlaktes en ... je hebt vakantie dus stoppen voor vandaag wanneer je wilt
  12. Richard&Monique:
    19 juli 2022
    Ja, wel dus, maar we hebben inderdaad gestopt, veel en omdat we het heel graag wilden😆
  13. Suus:
    19 juli 2022
    Sterkte vandaag en veel plezier
  14. Richard&Monique:
    Is helemaal goed gekomen💪🏽
  15. Mama/Atie:
    19 juli 2022
    Toch nog lang doorgereden zeg in die hitte🌞
    Gelukkig morgen minder heet, geniet van de avond.
  16. Richard&Monique:
    19 juli 2022
    Pfff iets te lang, morgen doen we een kortere afstand 😎
  17. Anita Van Zeist:
    19 juli 2022
    Logisch, knie ook even iets meer rust
  18. Richard&Monique:
    20 juli 2022