Radweg R1 - Dag 2

19 juli 2022 - Billerbeck, Duitsland

De haan kraait niet, maar ik snurk de hele camping bij elkaar😎 Dus bij het krieken van de dag staan we gezellig buiten. De twee andere stellen die gast zijn op de camping slapen nog. Omdat ik heb gesnurkt moet ik de koffie halen, dat doe ik dan ook snel. We ontbijten een krentenbol die we nog over hadden.

De camping lag een stukje van de route af, dus als we de tent weer netjes hebben, fietsen we richting de route en daar gaan we, dag 2!

Wel voelen we onze billen, maar die hebben we ingesmeerd met schapenvet uit Texel die we kregen van pa en ma.

Na 16,5 km komen we uit in Vreden, daar drinken we ons tweede kopje koffie. Het is dan een uurtje of 09.00.

De route is prachtig en afwisselend van omgeving. Dan weer een stuk bos met een gravelpad, lekker in de schaduw en dan weer tussen de landbouwvelden en boerderijen op asfalt. Af en toe op asfalt langs een grote weg. Ook zien we veel hazen en reigers. Weinig bijzondere klimmetjes…,maar af en toe zijn het wel kuitenbijters. De beloning erna is altijd fijn, gratis trappen noemen wij dat gekscherend😛

We stoppen veel, drinken veel, maar het is dan natuurlijk ook onwijs heet. Welke achterlijk gek heeft dit dan toch ook bedacht?😆

Als we dan lekker even pauze staan te houden, smeer ik ondertussen wraps in met chocoladepasta en pindakaas voor een snack. We staan vlakbij een vliegveld (soort van Teuge) en horen ineens een soort van kabaal. En dan zien we wat parachutisten, aha, dat was de herrie

In Rosendahl lunchen we currywurst/bratwurst mit Zenf und pommes mit mayo. de meneer van de snackbar verbaast zich over ons idee en wat we tot dusver hebben gedaan. Ik snap dat wel. 😀Daarna halen we wat boodschappen, want we hebben werkelijk geen idee waar we vanavond slapen. Misschien wordt het wel wildkamperen.

Richard krijgt last van zijn knie. Dat is echt niet tof, hij houdt zich goed, maar ik weet uit ervaring dat een knie best pijnlijk aan kan voelen.

Halverwege de route ergens geven we toe aan onze pijn in Tha Ass en trekken we een fietsbroek aan. Dat scheelt een beetje.

En zo gaan we door, om de twee tot vijf kilometer even stoppen om de knie van Richard en onze billen wat rust te geven.

Totdat we toch wel bij het punt komen wat we nu eigenlijk willen. Münster is te ver.. andere dorpen liggen niet echt lekker aan de route.. we besluiten naar Darfeld te fietsen, daar is een hotel. En dat is niet zo heel ver meer fietsen.. een km of 5.

Daar bij het hotel aangekomen hebben ze geen plek meer voor twee stinkende vieze fietsers en sturen ons door naar het volgende dorp, Billerbeck. Daar is een hotel die een kamer overheeft. Fijn, maar…. Dat is nog 6,6 km verder en ik zeg je: die tocht is alles waard, maar makkelijk ging het niet. Na 4 km ongeveer staat er een huisje waar we ijs kunnen kopen, dat doen we!! Even wat energie! We rusten, eten ons ijs en hup daar gaan we, de laatste km’s tellen we af. Klaar voor een fijne ontvangst en die krijgen we!!

Onze fietsen staat veilig voor de nacht, we hebben heerlijk gedoucht en we wachten nu op ons eten, met bier! Beter kan haast niet..

Morgen dag 3☀️

1. Marco Rossenberg:
    Jullie zijn er bijna.
    Nog ff volhouden 🥵🥵🥵
  2. Richard&Monique:
    Eitje🫣
  3. Melanie:
    19 juli 2022
    Mooie route en een flinke afstand in deze warmte. Hopelijk ondervindt Richard niet te veel last van zijn pijnlijke knie.
  4. Richard&Monique:
    20 juli 2022
    Prachtig was het! En ondanks de pijn gaan we lekker😀
  5. Serge:
    19 juli 2022
    Toppers ,en vooral met deze hitte💪
  6. Richard&Monique:
    Doen ze ff💪🏽
  7. Bettine:
    20 juli 2022
    Wat een strijders zijn jullie met deze temperaturen!! Zet hem op💪🏻
  8. Richard&Monique:
    20 juli 2022
    Ja dat was ff pittig, maar een nacht in een hotel met een goed ontbijt maakt alles goed😁